Cumva, nu știu nici eu exact cum, planetele s-au aliniat din nou pentru a ajunge în Rajecke Teplice în aceeași perioadă cu desfășurarea maratonului MTB organizat de BikePoint și patronat de Škoda AUTO Slovakia. Dacă anul trecut am participat la acest concurs după o noapte nedormită și extrem de obosit, în 2024 am încercat să fiu cât mai odihnit cu putință. Acest lucru nu a schimbat însă în bine poziția în clasamentul general.

Concursul

Maratonul de 80km cu 2300m diferență de nivel a fost și traseul de concurs pentru campionatul național Slovac de XCM. Acest fapt a adunat la start cei mai buni rideri MTB din Slovacia dar și din țări ca Cehia, Italia, Polonia, Austria și altele.

Startul s-a dat la ora 9 dimineața și, la fel ca și anul trecut, a fost puțin haotic pe străzile orașului până la urcarea pe munte. Traseul lung este compus din două bucle lungi de 30km (+câțiva km extra la start/finish), fiecare cu două cățărări lungi urmate de două coborâri nu foarte tehnice dar extrem de rapide, toate efectuate pe drumuri forestiere acoperite din loc în loc cu piatră concasată, fapt care face coborârea în viteză destul de periculoasă.

Skoda XCM Rajecke Teplice 2024

Fără pretenții la podium dar cu gândul la un rezultat bun, am pornit motorul diesel, m-am setat pe modul auto-pilot la un efort puțin sub limita personală (pe baza HRM) și am pedalat pentru 3 ore si 31 de minute ignorând atât concurenții pe care i-am depășit cât și pe cei care m-au depășit. Nu sunt în cea mai bună formă a mea fiind încă în recuperare după luna de pauză din motive medicale din această primăvară, așa că orice pretenție la un loc foarte bun ar fi condus doar la nervi și depresie. În schimb, am ales să rulez tare dar în ritmul meu, fără a mă agăța de alți rideri mult mai rapizi.

Chiar dacă am terminat concursul pe locul 16/44, poziție mult sub cea din 2023 (7), anul acesta am fost cu 6 minute mai rapid decât anul trecut. Mai rapid dar și într-o companie mai selectă.

Skoda XCM Rajecke Teplice 2024

Sunt oarecum mulțumit de rezultat, dar nu și de cum am rulat pe anumite porțiuni din traseu. Dacă pe cățărare nu a fost loc de mai bine, în acest an am încercat să dau drumul la frâne mai mult pe coborâre, în ciuda câtorva segmente destul de periculoase. Nu știu dacă a vorba de tehnică sau dacă bicicleta nu e foarte rapidă pe coborăre (sau ambele) dar indiferent de ceea ce am încercat sa fac viteza pe coborâri nu a fost la nivelul așteptat. Mai studiez, exersez și încerc din nou, că este timp suficient până la următorul concurs de XCM.