E agitatie mare in capul meu inainte de un concurs dar cand e vorba de un concurs de sosea agitatia e si mai mare. Numarul mare de participanti aliniati la start prevestesc oarecum ceea ce urmeaza sa se intample pe drum. Asa a fost anul trecut, asa a fost si acum.

Am participat anul acesta pentru a doua oara la cursa de sosea SereďMaraton. Plin de emotie si frica m-am aliniat la start alaturi de ceilalti 180-190 de participanti. Dupa start am inceput sa rulam constant cu peste 40km/h fiind ingramaditi unul in altul. Parea ca drumul era neicapator pentru toti. Fiecare isi cauta un loc cat mai in fata incercand sa ne ferim de vant, gropi si eventuale cazaturi.

N-au trecut decat vreo 20 de km cand in fata mea a explodat o roata (tubeless) din cauza caldurii dezvoltate in urma franarilor agresive si repetate. La fiecare schimbare de drum (curba de 90 de grade) se frana atat de tare incat se simtea in aer un miros de guma arsa. Dupa alti 5 km s-a intamplat si inevitabilul: o cazatura usoara in lateralul plutonului care a implicat 3 ciclisti.

In acest moment plutonul din fata cuprindea 150-160 de persoane. Doar cativa rataciti au reusit sa ramana in urma acestuia in primii 40 de km.

La km 43 am fost impins usor spre marginea drumului unde am luat o groapa in plin (nu a semnalizat-o niciun concurent ce rula in fata mea) si am facut pana pe roata spate. A durat 8 minute sa o repar si sa pornesc din nou la drum. Opt minute in care am fost depasit de toti concurentii (nu cred ca a ramas nimeni in urma), de masinile tehnice si de organizatori. Am fost tentat sa abandonez dar vremea buna de afara si cheful de plimbare m-au motivat suficient pentru a continua. Din acel moment am inceput o lupta dureroasa in incercarea de a depasi cat mai multi concurenti.

Am reusit sa ajung din urma si sa depasesc vreo 35-40 de concurenti, fiind ajutat de urcarile dese si lungi care au creat victime printre cei mai putin pregatiti. Chiar daca rulam cu 38-42km/h stiam ca e imposibil sa ma apropii de plutonul principal. In fata se rula in viteza mare.

Am terminat concursul la 36 de minute in spatele liderului, pe locul 48 in categorie. Nu are prea mare importanta tinand cont de ghinionul avut dar am terminat intr-un timp mai scurt cu doua minute decat anul trecut, semn ca m-am simtit mai bine pe bicicleta si am rulat la o viteza semnificativ mai mare.