Încă de anul trecut mi-am propus două ținte pe care să le ating în 2022: cel puțin un podium într-unul dintre concursurile pentru cicliștii licențiați și un loc 1 în oricare competiție, fie ea de stradă sau mtb. Cumva – după multă muncă și ceva noroc – am reușit să ating ambele ținte încă de la primul meu concurs la care am participat ca și ciclist licențiat.
Merida Road Cup este una dintre competițiile de ciclism pentru rutierii licențiați. Anul acesta am decis să-mi încerc norocul aplicând pentru o licență UCI la federația slovacă de ciclism. Am avut în minte acest gând în ultimii 2-3 ani dar am considerat de fiecare dată că nu sunt suficient de bun pentru a face față în astfel de competiții.
Cu legitimația în portmoneu, cu numărul alocat pentru întreg anul competițional 2022 pus pe tricou și pe bicicletă, dar mai ales cu ambele fete făcând galerie de pe margine m-am aliniat la linia de start a primului concurs din cadrul Merida Road Cup 2022.
Concursul
MRC Voderady 2022 este un concurs tip criterium ce se desfășoară pe drumurile de access a unei mici zone industriale aflate la vreo 30km de Bratislava. Concurenții departajați pe criterii de vârstă se întrec pe circuit luptând nu doar pentru a trece primii linia de sosire la final dar mai ales pentru a acumula puncte la fiecare tură din traseu terminată.

Masters B – categoria din care fac eu parte – a concurat împreună cu Masters A (categorie de vârstă 30-39), luptând astfel pentru același număr de puncte dar având podium separat la final.
Fiecare tură din traseu a însemnat un punct pentru cel care trece primul linia. La fiecare a 3-a tură din traseu primii 3 cicliști au primit 5, 3 respectiv 1 punct, iar la final s-au dat 10 puncte pentru primul ciclist, 6 puncte pentru a-l doilea și așa mai departe, fiind punctați primii 5 cicliști.
Startul a fost în forță dar mânat de curiozitate și de entuziasmul de a participa pentru prima dată într-un concurs pentru licențiați am reușit cumva să mă despart de pluton împreună cu încă 2-3 concurenți încă din jumătatea primei ture din cele 21 pe care a trebuit să le facem. Am muncit împreună până aproape de linia de start/finish unde am sprintat pentru primul punct din traseu.
Am reușit cumva să câștig primele 3 sprinturi acumulând astfel 7 puncte din 7 puse la bătaie în primele 3 ture. Plin de entuziasm, cu picioarele deja puțin obosite dar cu 7 puncte în buzunar am lăsat-o mai moale pentru câteva ture pentru a-mi trage sufletul și a mă pregăti pentru alte viitoare sprinturi.

Sistemul acesta de punctaj a făcut ca întreg concursul să fie foarte animat. Nu prea au existat pauze lungi de relaxare, cel puțin nu pentru cei care se luptau pentru o poziție pe podium. După câteva ture în care am fost atent să nu pierd o eventuală evadare – dar în care m-am odihnit – am încercat să mai adun puncte în sprint dar fără succes. Am mai trecut de două ori linia de sosire pe 2 (loc fără puncte) dar cam atât.
În ultimele două ture am fost și mai activ, am sprintat din nou pentru puncte dar din nou fără succes. După sprintul din penultima tură am rămas cu un avans de vreo 100m față de pluton când pe lângă mine a trecut campionul național al slovaciei la categoria Masters A. Fără să ezit am pornit de unul singur în urmărirea lui fiind logic că omul încerca să câștige concursul printr-o evadare.
Rezultatul
În această ultimă tură am dat tot ce am mai avut de dat dar nu am reușit să închid distanța dintre noi. Totuși, am încercat să prind din urmă un campion național, nu un oarecare biciclist de Duminică. Chiar dacă nu l-am ajuns până la final, ușurarea a venit din faptul că nici plutonul nu m-a ajuns pe mine.
Am terminat astfel concursul pe locul 2 la general (în spatele campionului național) și pe primul loc la categoria Masters B. Asta nu ar fi contat deloc fără toate punctele adunate de-a lungul concursului. 7 puncte din primele 3 ture + 6 puncte pentru locul 2 la final. Am adunat astfel 13 puncte care au fost suficiente pentru a urca pe prima treaptă a podiumului la categoria Masters B.

Primul meu podium ca ciclist licențiat UCI și primul loc 1 într-o competiție de ciclism. N-am avut nevoie decât de 9 ani pentru a reuși acest lucru. 🙂