Dupa ce primul concurs in tricoul echipei Expendables s-a terminat prematur pentru mine am insistat sa ma intorc din nou pe circuitul Slovakia Ring. Aveam nevoie de o revansa intr-o lupta psihica din capul meu. Bike Attack #1 este doar o etapa dintr-o serie de 5 (parca) ce se desfasoara pe circuitul SlovakiaRing de-a lungul verii – cate o editie in fiecare luna. Diferenta dintre aceasta serie si Bike Attack 100 este distanta/turele de circuit parcurse. In varianta 100 se fac aproximativ 17 ture (insumand 100km parcursi) in timp ce in varianta pe etape se parcurg 10 ture de circuit (58-59km) per etapa. Am insistat sa ma intorc aici pentru a castiga experienta pe circuit inainte de concursul de 24 de ore ce v-a avea loc in acelasi loc in luna Iunie.
Pentru a participa la aceasta prima etapa mi-am luat liber de la serviciu, mi-am pregatit bicicleta, echipamentul si psihicul. Cand totul a fost pregatit am pornit spre circuit. Pe la jumatatea distantei dintre Bratislava si circuit am trecut printr-o ploaie torentiala cum de mult n-am mai vazut in zona asta si am fost foarte aproape de a ma intoarce din drum pentru a evita inca un esec din cauza ploii. Am decis totusi sa continui. Ploaia s-a oprit la 5 minute dupa ce am ajuns la circuit iar motociclistii care se antrenau pe circuit au ajutat destul de mult la uscarea asfaltului.
Am inceput concursul cu o tura de incalzire si recunoastere a traseului. Asfaltul era inca ud iar intr-una dintre curbe erau cateva baltoace care au creat putina panica printre biciclisti de fiecare data cand treceam prin ele. Dupa start am avut nevoie de 3-4 ture pentru a ma obisnui cu traseul, cu directia din care batea vantul si cu pozitionarea in pluton pentru a salva cat mai multa energie.
Dupa primele 4 ture eram deja obisnuit cu traseul, eram incalzit asa ca tot ce am facut a fost sa ma bucur de concurs si de antrenamentul excelent pentru picioare oferit de ritmul destul de ridicat – am terminat concursul cu o viteza medie de 42.2km/h.
Am filmat concursul cu doua camere dar cea frontala a ramas fara baterie cu jumatate de tura inainte de final asa ca sprintul final il am filmat doar in spate.
In primele 9 ture am observat cum se pozitioneaza aproape toti ciclistii in ultima curba inainte de linia de start/finish si am putut anticipa astfel cum vor reactiona inainte de sprintul de final. Eram sigur ca pentru a evita vantul din fata toti se vor inghesui pe partea stanga a traseului riscand sa se loveasca de un zid si de gardul metalic instalat de organizatori pe ultimii metri din traseu, asa ca am preferat sa accelerez pe dreapta, in plin vant, pentru a evita un eventual carambol si din nou o cazatura la peste 50km/h.
Am terminat concursul pe locul 11 in categorie si 15 la general, la 1.7 secunde in spatele locului 1. S-a incercat pe toata durata concursul sa se creeze break-uri dar toate gaurile create au fost inchise de pluton in mai putin de o tura, astfel castigatorul a fost dat de sprintul final.
A fost un concurs bun, un antrenament excelent si o oportunitate buna pentru a-mi testa picioarele si a ma obisnui cu circuitul inaintea concursului de 24 de ore din luna Iunie. Intreg concursul poate fi urmarit in clipul de mai jos.