l’Etape by Tour de France a fost organizat în 2021 pentru prima dată în Slovacia. Concursul de ciclism pe șosea organizat sub patronajul turul franței atrage foarte mulți cicliști la start în toate colțurile lumii unde este organizat. Cu o campanie de promovare foarte bună, cu nume precum Sagan, Tour de France sau Velits rostite mereu în toate promo-urile de prezentare, Slovacia nu a făcut notă discordantă și a adunat la start aproape 600 de participanți, în ciuda taxei mari de înscriere. De la cei foarte bine antrenați și până la cei pentru care acesta urma să fie primul concurs la care participă, toți cicliștii aliniați la start au fost nerăbdători să pedaleze pe străzile din Bratislava și pe drumurile din vecinătatea orașului.
Organizatorii au pus la dispoziția concurenților două trasee – unul scurt de 65km și unul lung de 117km, cicliștii luând startul împreună indiferent de traseul ales. Numărul mare de participanți și riscul ridicat de accidentare datorat experienței limitate a marii majorități a făcut ca imediat după trecerea de zona neutră (după ce s-a ieșit din Bratislava) viteza de rulare să crească foarte mult și plutonul întins pe câteva sute de metri să se rupă în grupuri mai mici.

Traseele au împărțit prima cățărare lungă de aproape 3km și o pantă medie de 9% dar gradul de dificultate a acesteia și viteza mare de rulare au subțiat și mai mult grupurile de cicliști. Tot pe această cățărare am pierdut și eu contactul cu grupul lider (format din aproximativ 10 cicliști foarte bine antrenați) și m-am lipit de al doilea grup aproximativ la fel de numeros.

Următoarele două cățărări le-am făcut aproximativ în aceeași formulă, mai puțin doi cicliști care au reușit să se desprindă de grup și să câștige suficient avantaj încât să nu mai fie ajunși din urmă până la final.
Ajuns în vârful penultimei cățărări am atacat pe coborâre și am reușit să mă desprind de grup rulând singur pentru următorii 10km. Motivul pentru care am atacat a fost ultima cățărare din concurs. Alți aproximativ 2km cu pantă de 9% pe care știam că nu am cum să atac, așa că am preferat să-mi încerc norocul pe coborârea lungă de vreo 10km sperând să câștig suficient avantaj pentru a nu fi prins din urmă de cățărare.

Planul a funcționat în mare parte dar cu vreo 200m înainte de final am fost ajuns din urmă. În ciuda acestui lucru și datorită efortului mare depus de concurentul care m-a prins din urmă am reușit totuși să câștig sprintul de final păstrându-mi astfel poziția în clasament.
Fun facts
- ciclistul care m-a ajuns din urmă a forțat să mă ajungă crezând că sunt în categoria 40+. A răsuflat ușurat când a aflat că (pentru ultimul sezon) sunt în categoria 30+, el terminând astfel pe primul loc în categorie;
- în ambele concursuri de șosea la care am participat în 2021 am reușit să-i depășesc pe toți din categoria 40+ (dacă aș fi fost cu 6 luni mai bătrân aș fi terminat ambele concursuri pe prima treaptă a podiumului în categorie).
Am terminat concursul pe locul 14 atât la general cât și în categorie. Un rezultat de care sunt mândru ținând cont de numărul mare de participanți, de dificultatea traseului (4 cățărări deloc ușoare) dar mai ales de nivelul celor 13 concurenți care au terminat înaintea mea.
Per total concursul a fost foarte bine organizat dar sper ca acele câteva mici inconveniente (plasarea numerelor de concurs pe bicicletă fiind un exemplu negativ) să fie rectificate pentru următoarele ediții.